tisdag 12 maj 2009

~~ En fantastik mormor ~~

En speciell dag.
Min mormor och jag var mycket nära. Jag gick på semester hemma. Varje kväll var vi i köket och vi pratade till kl 03.00 - 04.00. Hon berättade historier om sitt liv (hon var dålig och ändå så rika med alla sina åtta barn). En ödmjuk livet men ett underbart liv. Hon har aldrig ångrat att ha många barn, aldrig. Det var en kvinna med ett stort hjärta, och hon gav en massa kärlek till sina barn, barnbarn och barnbarnbarn (en mycket stor familj -det är sällsynt idag-).
Jag berättade historier för henne, hon tyckte om det (mormor är så där !).
En gång berättade jag historien om puckelrygg och prinsessan (Hon grät när hon såg Willow med Val Kilmer och hon gillade att titta Sissi med Romy Schneider -Jag erbjöd de videor till Jul : "merci mon chéri!"sa hon).
Jag älskar dig mormor (Jag har aldrig sagt att när hon var vid liv, men hon visste att jag älskade henne...hoppas)
Är jag en dålig barnbarn ?
Du var en ängel mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar