onsdag 13 maj 2009

Eurovision började !

Först, grattis Sverige, Malena har kvalificerat sig för finalen, hon var mycket elegant.

Dessutom har hon sjunger på franska, cool! Paticia Kaas (fransyska sångaren) är en mycket bra sångare, mycket populär i Frankrike och Ryssland. Det är en diskret, ödmjuk, mycket blyg. En sång typisk för hans stil. Jätte bra !!!

Jag vet inte hur det är i Sverige men här människorna är inte intresserade av Eurovisionen. Idag frågade jag kunder om de ska titta på ESC på lördag natt: inte många, en del ja. Idag frågade jag kunderna om de ska titta på ESC på lördag natt: många nej, lite ja. Varför ? 1977, Frankrike vann med Marie Myriam som sjöng "Loiseau et l'enfant". Vad vacker sång ! Vackra ord (poesi). Sångaren har gjort en fantastisk prestation. När jag lyssnar på den här låten, jag ryser.

1977 - 2009 : ingenting. Men jag älskar den spansk sångaren (vacker, energisk, hon talar engelska väl), hon vinner inte. Aaah! Latin musik ! Vamos bailar !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar